Information om STAMP

Utvecklingen med STAMP går vidare. I januari har vi fortsatt att buggtesta systemet med en grupp medlemmar från olika klubbar och bakgrunder (domare, superadmins, klubbadmins, kaninadmins). Grundutförandet av STAMP är nästan klart. De flesta rapporterade buggar har åtgärdats och vår testmiljö har uppdaterats löpande. Under buggtestningen har vi upptäckt vissa funktioner som vi anser behöver ingå i vår första version av STAMP för att systemet ska fungera optimalt. Dessa tillägg har diskuterats med det utvecklande företaget och ett tillägg till avtalet har förhandlats fram under januari. På grund av dessa tillägg har företaget inte kunnat fokusera på att implementera vår databas och kaniner i systemet, vilket har lett till en försening av våra första pilottester av systemet ”live på tävlingar”. Tilläggen kommer att implementeras i början av februari och därefter ska vi utföra en sista omgång buggtestning för att kunna börja pilottesta systemet under senare delen av februari/början av mars. Vi har alltså en försening på 3-4 veckor. Vårt mål är fortfarande att alla klubbar ska vara inne i systemet från 1 april 2025 och att vi från 1 april endast kommer använda STAMP som förbundssystem.

Under övergångsperioden – februari och mars – kommer vissa klubbar att testa det nya systemet, vilket innebär att anmälan kommer ske på två olika sätt beroende på klubb. På hemsidan kommer ni finna information om hur ni anmäler er till tävlingar om ni åker på en av pilotklubbarnas tävlingar, och det kommer att finnas  kontaktpersoner som kan hjälpa till med anmälan i STAMP om det behövs.

Det arbetas även på att ta fram utbildningsmaterial för att kunna hålla utbildning i det nya systemet senast under mars. Kullregistrering och kaninregistrering har fortsatt paus. om det skulle volla er problem hör av er till UK så skall vi se till och hitta en lösning för er. Kaninregistret kommer under februari att fortsättas att uppdateras senast tre dagar efter avslutat tävling. Där kan ni se era kaninens aktuella klassning, vig frågor kring det hör av er till [email protected]

Alla klubbar ska fortsätta rapportera in datum för planerade tävlingar på samma sätt som tidigare, dessa publiceras på hemsidan. Interim systemets kalkylblad kommer fortsätta att delas med klubbar så att vi säkerställer att alla klubbar kan följa TR. Detta hjälps vi åt med tillsammans.

Skip to content